Mellan hägg och syrén

Uttrycket mellan hägg och syrén uppkom när en skomakare tog semester på försommaren och satte upp en skylt med texten "Stängt mellan hägg och syrén". Jag har fått frågan både en och annan gång den senaste veckan om jag har bloggtorka... nja... snarare har jag inte haft någon som helst lust att blogga den senaste veckan.

Tante Elke besökte oss och vi turistade i Stockholm och begav oss även till Åland. Efter tre har vi suttit på balkongen och druckit vin och ätit gott. Vi diskuterade allt mellan himmel och jord, vi har spelat spel, vi har läst böcker... Det är ju vår! I Kungsträdgården blommar körsbärsträden. Istället för att sitta vid datorn och blogga på min fritid har jag ägnat mig åt att vara en livsnjutare.

Jag har förresten börjat skriva på en bok som handlar om kärlek, makt & mat. En skönlitterär bok som utspelar sig i maktens korridorer.

2 kommentarer:

Johan Westerholm sa...

Plankstek..... ;)

Gabriella sa...

Ja en bok! vad roligt! Hoppas det går bra!