Nu är vi två som bloggar på HBT-sossen

1968 höll Olof Palme sitt första tal i Almedalen. 2009 är det första året jag gästar Almedalen i egenskap av Sosse. Jag har varit där tidigare, fast då som arkeolog under Medeltidsveckan. Jag och min fru åker i morgon och kommer att vara där i tre dagar.
-
Jag har länge grubblat på hur jag ska förnya den här bloggen. En förnyelse är att vi numer är två som bloggar på HBT-sossen. Jag har nämligen bjudit in Åsa till bloggen. Vi brukar skämta och säga att hon är facket och jag är politiken. Jag bloggar ju sällan om fackliga spörsmål och därför tror jag att Åsa, med sin fackliga bakgrund, kan balansera den här bloggen med lite fackligt stuff.
-
Jag och Åsa kommer naturligtvis att blogga från Almedalen. Vi kommer inte att blogga om dylika nyheter.

1 kommentar:

Jonas Morian sa...

Roligt att höra! Vi på Amedalsbloggen och Makthavare.se välkomnar konkurrensen :-)