Min hustru föregår med gott exempel






Korvgubbe goes bananas from Skatteverket on Vimeo.

Numer måste företag som säljer varor och/eller tjänster mot kontant betalning, erbjuda kvitto till konsumenten. När säljaren säger till min mamma eller till min hustru: "Vill du ha kvittot?", svarar de alltid ja på den frågan. Jag svarar sällan ja. De gånger jag svarar ja är när jag vet att företagets produkter inte håller så hög kvalitet och då krävs kvitto för att få en ny, icke defekt produkt alternativt pengarna tillbaka.

Varför är det så viktigt att ta emot den där förbannade lilla papperslappen? Efter att ha sett filmen Korvgubbe goes bananas förstår jag varför. Därför vill jag passa på att ge Skatteverket en eloge för att myndigheten väljar att nå ut med detta budskap via sociala medier.

Hädanefter kommer jag alltid svara ja på frågan: "Vill du ha kvittot?"

Inga kommentarer: