Ska måhända Karl Rove ha en fördjupningskurs för Moderaterna i ämnet The Art of Negative Campaigning?, skrev jag när Rove återigen var i Sverige och hälsade på det största borgerliga partiet. De negativa politiska kampanjernas mästare Rove har onekligen haft ett stort inflytande på framför allt M. Vi såg det i valrörelsen 2010 och nu ser vi det igen i Västra Götaland.
Flygbladet ovan är ett tydligt exempel på negative campaigning. Det är en aggressiv valkampanjteknik som används för att smutskasta motståndaren. Är det schysst mot väljarna? Och gynnar verkligen denna valkampanjteknik Moderaterna?
Tidigare inlägg: Ytterligare ett exempel på smutsig valrörelse, "Tjuvlyssnat" i valstugan,Löften, reformambitioner och rena rama falsarier, NetRoots tvättar valrörelsen ren ,Negative campaigning på nätet, SvD: Valrörelsens övertramp kommer att ske på nätet, Det finns motståndare och det finns motståndare, En schysst valrörelse
Andra på samma tema: Staffan Lindström, Håkan Werner Linnarsson x 2, Sebastian Stenholm, Martin Moberg, jag har lånat länkar av Staffan som lånat dem av Martin som li sin tur lånat av Sebastian....Krassman om tydliga alternativ i omvalet, Peter Johansson om blir omvalet ett (s)egertåg?, Håkan WL om att nu återstår bara några få dagar, Tord Oscarsson om dagens opinionsmätning inför omvalet i Västra Götalands regionen.
Ledig onsdag
3 dagar sedan
2 kommentarer:
Vad anser du om (s) negative campaigning i Göteborg?
"I moderaternas Sverige kostar en höftledsoperation 20000 kr" som (s) skickat ut i Partille. Den kostar säkert det men de har väl inte sagt man ska betala själv?
Ang privatvård, anser du att man ska lägga ner t.ex. Sophiahemmet?
Ojsan, sten i glashus. Politik är ju riktigt roligt när man ligger och är sjuk på semestern.
Skål!
Skicka en kommentar