Visar inlägg med etikett dunkla avsikter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett dunkla avsikter. Visa alla inlägg

Ssssch... Säg ingenting!

Moderaterna är nog inte glada idag då Expressen presenterar ett synnerligen avslöjande dokument. Jag håller med Anna Vikström när hon i sitt inlägg Alliansen vill sänka lönerna - vill vi ha "working poor" i Sverige? skriver:
-
Moderaterna är inte öppna med sin politik. Det är kännetecknande för deras kommunikation att de mörkar sina avsikter. Man kan inte lita på dem. Vill vi ha sänkta löner i Sverige, "minimilöner" som inte går att leva på utan kräver 2-3 jobb?
-
Jag vill i anslutning till inlägget rekommendera Barbara Ehrenreichs bok Barskrapad. Den Moderatstyrda regeringen vill nämligen ha ett liknande samhälle, utan las, med minimilöner, där människor måste ha två-tre jobb - ett Herrskap & Tjänstefolk-samhälle.