Moderaterna är nog inte glada idag då Expressen presenterar ett synnerligen avslöjande dokument. Jag håller med Anna Vikström när hon i sitt inlägg Alliansen vill sänka lönerna - vill vi ha "working poor" i Sverige? skriver:-
Moderaterna är inte öppna med sin politik. Det är kännetecknande för deras kommunikation att de mörkar sina avsikter. Man kan inte lita på dem. Vill vi ha sänkta löner i Sverige, "minimilöner" som inte går att leva på utan kräver 2-3 jobb?
-
Jag vill i anslutning till inlägget rekommendera Barbara Ehrenreichs bok Barskrapad. Den Moderatstyrda regeringen vill nämligen ha ett liknande samhälle, utan las, med minimilöner, där människor måste ha två-tre jobb - ett Herrskap & Tjänstefolk-samhälle.

