Jobb eller jobbcoach?

Två gånger, under min tid som arbetssökande, har jag blivit erbjuden en jobbcoach. På Arbetsförmedlingens hemsida står följande:
-
För att du ska få kontakt med arbetsgivare och öka dina chanser att få arbete kan Arbetsförmedlingen erbjuda dig stöd av en jobbcoach. Coachen utgår ifrån dina behov och ger dig bland annat stöd i att
- sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål
- hur man kontaktar arbetsgivare och företrädare inom olika branscher
- ta fram ansökningsbrev och cv
- förbereda dig inför anställningsintervjun

-
Aftonbladet har granskat jobbcoacherna (se nedan). Många av dessa jobbcoacher använder hjärntvättmetoden NLP, healing eller hypnos och i eftertankens kranka blekhet, är jag glad att jag avböjde AF:s erbjudande om jobbcoach. Aftonbladets avslöjande av skandalen med jobbcoacherna är ännu ett ett exempel på hur den Moderatstyrda regeringens jobbpolitik misslyckats. Tre miljarder har den Moderatstyrda regeringen anslagit till jobbcoachernas verksamhet.
-

1 kommentar:

Agnes sa...

Har du någon mailadress jag kan nå dig på? Jag håller på med ett inslag om coaching om skulle tycka att det var intressant att ha med dig. Maila gärna mig på agnes@dampstudios.se.

Tack på förhand.
/Agnes