Marit & Mona

(OBS! ETT HACKIGT INLÄGG, EFTERSOM JAG BLOGGAR UNDER TIDEN JAG LYSSNAR)
-
Jag sitter i Almedalen just nu. Marit Bergman har gjort en fantastisk cover på Beyonces låt Halo. Bergman har också uttalat sig politiskt - flera gånger.
-
Jonas Svensson har skrivit ett inlägg vad han förväntar sig av Mona Sahlin ikväll. Jag håller med honom i mångt och mycket. Sahlin ska börja prata om vår politik och inte angripa Moderaterna hela tiden. Någon pik här och där är helt OK, men tala istället om ungdomsarbetslöshet, tala om hbt, tala om feminism och tala om Pizza-Sverige!
-
Bergman dedikerade just Out on the piers till alla bögar. I like, som man säger på "fejsbokska". Dock avslöjade hon att hon aldrig har röstat på Socialdemokraterna, men att hon har röstat Vänster. Hm... Jag trodde att hon var Sosse, men nåväl... hon röstade Vänster. Sista låten som Bergman sjunger är min och Åsas favoritlåt av henne - I will always be your soldier! Hon tillägnade Sahlin låten. Tänk att ha en sådan soldat i vår armé, säger Sahlin när hon tackar Bergman.
-
Sahlin börjar sitt tal med situationen i Iran. Mänskliga rättigheter är kvinnors rättigheter! Jag slutade att twittra, när hon sade att den rödgröna alliansen var överens om att riva upp FRA-lagen. Där hade jag önskat att hon satt punkt, men nej... hon vill riva upp och göra rätt. Riva upp är att göra rätt. FRA sosse light är fortfarande fel.
-
Därefter var det gammal skåpmat. Jag jämför Sahlins tal med sommarrepriserna som visas på teve just nu. Jag gillar verkligen brittiska deckarserier. Jag kan till och med se en och annan i repris, men vad jag helst vill se är premiärer.
-
Sahlin får godkänt av mig. Marit Bergman får toppbetyg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Något jag alltid undrat över men aldrig fått ett logiskt svar på i dessa (alla måste ha ett arbete) frågor är hur man i ett tekniskt framrusande samhälle som kräver mindre och mindre folk samtidigt måste sysselsätta allt fler på denna jord för att det ska fungera.Hur går detta till logiskt eftersom jag sett tekniken i tre olika arbeten på dessa tre arbetsplatser ta ifrån folk deras livsförsörjning ersatta av ren teknisk utveckling som gjort denna personal överflödig.Eller vi ska backa klockan och gå tillbaka i tiden och anamma all denna teknik vilket aldrig kommer att låta sig göras med tanke på vinsten i ett såkallat modernt kapitalistiskt samhälle.Utveckling i ett samhälle håller tekniken hand i hand på gott och ont i ett framåtsträvande samhälle som inte låter sig dödas där denna teknik samtidigt skonat många människokroppar från för tidig död och utslitning samtidigt som detta medburit en ökad livslängd hos individen i t ex dessa kapitalistiska västerländer.Så då kvarstår frågan , hur gör man när det inte behövs så mycket arbetande folk längre ersatta av denna teknik !?.Jo även jag vet att många arbeten kan göras av människor som bla fönsterputsning hos äldre i behov av dessa arbeten mm mm.Men varför inte låta de som redan är i arbetsför ålder som nu saknar ett arbete få dessa arbeten först innan man försöker sysselsätta en hel generation som redan gjort rätt för sig i de flesta fall.Det hela påminner mer än lovligt lite om att äta upp kakan och sedan bjuda in grannarna på kalas där denna redan uppätna kaka ska serveras än en gång.Rent hokus pokus prat från de som ska styra detta land oavsett regering och som tydligen inbillat sig att alla medborgare är mer eller mindre idioter som låter sig luras av ett simpelt trolleritrick med denna (alla måste ha ett arbete) fråga oavsett ålder där även ett magiskt trick har ett pris som till sist får betalas av just åskådaren.

NetRunner