Halva himlen är vår (om vi, mot all förmodan, vill komma dit)

Tror ni inte att jag och Åsa hamnade brevid tre Kristdemokrater i restaurangdelen på färjan till Nynäshamn i går. Jag höll på att tappa öronen när jag tjuvlyssnade på dem. Någon tog ordet "lesbianer" i sin mun. Vi flator är uppenbarligen annat "galenskap" i dessa Kristdemokraters ögon. Jag hade tänkt skriva om Göran Hägglunds tal igår, men varför ödsla tid och energi, när man kan dricka rosévin med tyska vänner? Därför är jag glad att Alliansfritt Sverige har analyserat Hägglunds tal och skriver bland annat:
-
Dagis: Hägglund talade om ”makarna Myrdals totalitära härjningar”. Att föreslå damhemsverksamhet så att även kvinnor kan arbeta – den så kallade arbetslinjen - är således totalitärt i Hägglunds världsbild.
Jämställdhet: Även krav på att upplösa könsroller så människor kan bli verkligt fria och vara sig själv platsar i Hägglunds kategori över ”bullshit”. Könsneutrala lekar på dagis är av ondo, precis som individuell föräldraförsäkring.
-
Jag kan ändock inte låta bli att gilla Hägglunds humor. Han må vara den första partiledaren som refererar till AC/DC:s Highway to hell i ett tal. Jag vill bara meddela Hägglund att snälla flickor kommer till himmelen, vi andra flickor (läs flator och andra "onormala") kan komma hur långt som helst.
---------------------------------
Under strecket:
Martin Moberg - Det börjar visst hetta till ordentligt!
Daniel Suhonens läsvärda artikel Önskas: en röd tidning, som jag kommer att återkomma till i ett annat inlägg, som är under produktion.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg att du var för Mona, kolla in den här snygga tischan!

http://www.tradera.com/T-shirt-MONA-FOR-PRESIDENT-auktion_95231928

Alexandra Einerstam sa...

Hej anonym. Den t-shirten har jag redan i mina ägor.